X
تبلیغات
انجمن علمی تربیت بدنی دانشگاه شهید رجایی
قالب وبلاگ
انجمن علمی تربیت بدنی دانشگاه شهید رجایی
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران 
به نام خدا

با سلام.

بدین وسیله برنامه کلاس های فوق العاده در ترم جدید به استحضار می رسد:

 

شنـبـــــه: شطـــرنج - والیبــــال

یکشنـبــه : بدنســـازی - تنیــس روی میــز - شنـــا

دوشنبــه : ایروبیــک - بسکتبـــال

سه شنبه : بـدنســازی - شنـــا

چهارشنبه : بدمینتـــون

 

زمان کلیه ی کلاس ها ساعت : ۱۱:۴۵ الی ۱۳ می باشد.

مکان: دانشکده تربیت بدنی

[ سه شنبه 1392/12/13 ] [ 11:13 ] [ :خانم مظفری ]

 

   {    کــــــارگــــــــــاه زبـــــــــان   }

 

در تاریخ سه شنبه ۱۹/۹/۹۲  از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۳:۳۰

مکان:رو به روی زمین چمن، کلاس ۲۰۱

موضوع:روانشناسی ورزشی

به حضور: آقای دکتر طهماسبی

 

 

 

 

 

(آدرس انجمن علمی تربیت بدنی:اداره تربیت بدنی و علوم ورزشی-طبقه دوم-روبه روی سالن کشتی.

 

 

[ جمعه 1392/09/22 ] [ 10:57 ] [ :خانم مظفری ]

بسمه تعالي

 

                                                        گزارش :      مسابقه                                                       

پديد آورنده : انجمن علمي تربيت بدني

موضوع : مسابقه واليبال به مناسبت هفته تربيت بدني

مباحث :

            مسابقه بين دو تيم شقايق و نيلوفر انجام شد كه نتيجه با برد تيم نيلوفر مشخص گرديد.

  زمان : 29/7/92

مكان : سالن تربيت بدني دختران

تعداد شركت كنندگان : 40 نفر

                                                 

          باتشكر انجمن علمي تربيت بدني

[ چهارشنبه 1392/09/13 ] [ 10:28 ] [ :خانم مظفری ]

بسمه تعالي

 

گزارش :  نمايشگاه

پديد آورنده : انجمن علمي تربيت بدني

موضوع : نمايشگاهي به مناسبت هفته تربيت بدني انجام شد.

مباحث :

به مناسبت هفته تربيت بدني نمايشگاهي برگزار شد. اين نمايشگاه شامل غرفه هاي لوازم ورزشي  - فروش كتاب ماساژ كوهنوردي آزمون ها بازي ها تغذيه  بود.

     زمان :

    مكان : نمايشگاه آكواريوم 

    تعداد شركت كنندگان : همه دانشجويان و اساتيد دانشگاه

 

        باتشكر انجمن علمي تربيت بدني

[ چهارشنبه 1392/09/13 ] [ 10:27 ] [ :خانم مظفری ]

ورزش آیروبیک چیست؟

ایروبیک یعنی فعالیتی که عضلات بزرگ را به کار بگیرد. حداقل 12 دقیقه با حرکات ریتمیک و موزون، در شرایطی که سرعت و شدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به اکسیژن برای مدتی افزایش می یابد، این فعالیت انجام می گیرد. ایروبیک جزء فعالیت های هوازی شدت کم و مدت طولانی است. تمرینات ایروبیک از حرکات ریتمیک و متناوب ماهیچه ای بهره برده و ضربان قلب و تنفس را در مدت زمانی خاص بالا می برد.

ورزش ایروبیک علاوه بر اینکه آرام بخشی بدون مسکن است و ایجاد روحیه و نشاط می‌کند، فواید بسیار ارزشمند دیگری نیز به شما هدیه می‌کند که در زیر به اختصار به آنها اشاره می‌شود:‌

1 - اکسیژن‌گیری بیشتر

2 - قوی شدن قلب

3 - تولد رگ‌های بیشتر در بدن

4 - از بین بردن دردهای عضلانی

اینکه چه مدت زمانی را برای انجام تمرینات اختصاص می‌دهید بستگی به وقت، انرژی، هدف و شرایط فیزیکی شما دارد. 10 تا 60دقیقه مناسب به نظر می‌رسد. تعداد دفعات نرمال و معمول انجام این تمرینات نیز دوبار در طول هفته است، اما به عقیده کارشناسان و فیزیولوژیست‌ها، انجام 3 تا 5 نوبت در طول هفته بهتر و موثرتر است.

البته به افراد بالای 40سال توصیه می‌شود این ورزش را با مشورت پزشک، آزمایش تراکم استخوان و یک نوار قلبی آغاز کنند تا دچار مشکل نشوند. از طرفی افراد مسن بهتر است مراقب بافت‌های نرم خود باشند و با بالارفتن سن، وزنه‌های سبک‌تر را در انجام این تمرینات مورداستفاده قرار دهند.

دشواری تمرینات تا چه حد باشد؟

میزان دشواری و سختی تمرینات ایروبیکی که شما انجام می دهید، از سه طریق اندازه گیری می شود:

1-اندازه گیری ضربان قلب، تا بدانید با افزایش تحرکات بدنی در هر دقیقه به چه اندازه ضربان قلب بالا می رود.

2-شیوه بعدی تست صحبت کردن نام دارد. شما باید قادر باشید وقتی که تمرین می کنید به راحتی هم صحبت کنید (این شیوه برای فهمیدن این که تمرینات تان چقدر سنگین است بسیار مفید می باشد).

3-با توجه به میزان توانایی تان به سادگی می توانید بفهمید که تمرینات با وجود دشواری چه تاثیری بر شما می گذارند، اگرچه به نظر می رسد که تمرینات متوسط و متعادل برای یک فرد عادی می تواند کاملا لذت بخش باشد.

ورزش ایروبیک اشتها را کاهش می ‌دهد

تازه ترین تحقیقات نشان می ‌دهند که ورزش‌های ایروبیک موجب افزایش نوعی پروتئین می ‌شوند که ممکن است اشتها را سرکوب کند. سه ماه انجام ورزش ایروبیک ممکن است چربی بدن را کاهش دهد. پژوهشگران تصور می‌کنند که تغییراتی که در سیستم اعصاب مرکزی اتفاق می‌افتد ممکن است عامل این کاهش اضافه وزن باشد.

محققان دریافتند که کاهش دریافت غذا و کاهش در شاخص توده بدنی با افزایش میزان نوعی پروتئین که به نام نوروتروپین خوانده می‌شود ارتباط دارد. نقش اصلی این پروتئین تحریک هورمون رشد است. این پروتئین با چاقی و سوخت و ساز نیز ارتباط دارد.

 

دانشمندان با اندازه گیری میزان این پروتئین قبل و بعد از انجام سه ماه ورزش ایروبیک در 15 فرد چاق دریافتند، بعد از سه ماه ورزش، این پروتئین در خون آن ها افزایش یافت که این حالت منجر به کاهش شاخص توده بدنی، دور مچ و فشار خون آن ها شد. میزان دریافت کالری نیز در این افراد کمتر شد.

 

 

ایروبیک

 

 

 

 

 

 

 

توصیه‌ها و تجربه‌ها

در طول مدت تمرین در یک روز هر چند دقیقه حرکات خود را عوض کنید و از انجام فعالیت‌های تکراری

خودداری کنید.

لباسی برای ورزش ایروبیک انتخاب کنید که راحت و قابلیت کشش داشته باشد.

کفش ورزشی مناسب بپوشید تا از آسیب رسیدن به بخش‌های مختلف کف پا جلوگیری شود.

حرکات ایروبیک را با موزیک انجام بدهید، چرا که به تجربه ثابت شده افرادی که در حین ایروبیک به

موزیک گوش می‌دهند، دیرتر خسته می‌شوند.

بهتر است برای خود یک همراه پیدا کنید. مطالعات نشان داده است که یکی از دلایل اصلی کشیده

شدن افراد به حرکات ایروبیک همراه بودن آنها با دوستان و افراد خانواده است. اگر در انجام ایروبیک از حمایت یک دوست برخوردار باشید موفق‌تر هستید.

 

منبع:http://gor3-sport.blogfa.com/

[ چهارشنبه 1392/09/06 ] [ 11:25 ] [ :خانم مظفری ]
استفاده از هر ماده داخلي ياخارجي كه باعث افزايش نيرو يا توان كاري شود را دوپينگ گويند. يك نمونه از اين دوپينگ ها دو پينگ خون است :
خون فرد را سه هفته قبل از مسابقه نيم تا يك ليتر مي گيرند و در شرايط ازمايشگاهي قرار مي دهند و در زمان مسابقه استقامتي به فرد تزريق مي كنند. فرد يك تانيم ليتر خون اضافه دارد در اين حالت توان حمل اكسيژن و مواد غذايي و دفع co2 راحتر می شود در این صورت کارایی بالا می رود.
ضرر این نوع دوپینگ:باعث سکته فرد می شود.
مشهور ترین سازمانی که علاوه بر مسولیت های مختلف مراقبت از سلامتی ورز شکاران در رغابت ها بین المللی وظیفه اوست کمیته بین المللی المپیک یا همانIocمی باشد.
شعار کمیته بین المللی المپیگ در رابطه با دوپینگ:این کار غیر اخلاقی به نظر می رسدکه فردی با کارخطا همچون استفاده از دارو ها و....به مقام برتر در مسابقات دست یابد و ما هم با دانستن این مطلب به او جایزه اهدا کنیم چون اگر چنین پیش رود بزودی در صحنه مسابقات ورزشی بجای رغابت بین ور زشکاران و لذت تمرین رغابت بین پزژشکان و دارو سازانی خواهد شدکه از ورزشکاران مانند یک موش ازمایشگاهی استفاده می کنند .

[ سه شنبه 1392/08/21 ] [ 13:28 ] [ :خانم مظفری ]

با وجودی که در تمرینات با وزنه به طور معمول به انرژی کمتری در قیاس با تمرینات ایروبیک نیاز می باشد ولی بدنسازها به این نکته پی برده اند که دلیل تمایل شان به اجراء تمرینات مستمر و بلندمدت در مجموع به انرژی بیشتری نیازمند می باشند. ضمناً بدنسازان و آن دسته از ورزشکاران که دارای توده عضلانی بیشتری هستند و به دلیل اینکه بافت عضله یک بافت فعال و پرکار می باشد در زمان استراحت نیز کالری بیشتری می سوزانند. بنابراین این بدین معنا می باشد که بدن در طول روز کالری بیشتری می سوزاند.

محققین به این نکته پی برده اند که عدم دریافت کالری کافی می تواند در روند رشد عضله خلل ایجاد کند. برای مثال در یک آزمایش به عمل آمده معلوم گردید که دریافت ۵۴۰ کالری بیشتر به صورت روزانه در یک وزنه بردار مسابقه ای در طول ۱۵ هفته منجر به افزایش حجم عضلانی به صورت ماهیچه خالص گردید که دقیقاً برابر بود با میزان افزایش حجمی که توسط افرادی که از آنابولیک های استروئید استفاده کرده بودند.

[ چهارشنبه 1392/08/08 ] [ 13:24 ] [ :خانم مظفری ]

  امروزه مصرف آب به هنگام مسابقه ها امری عادّی است.از دست دادن آب بدن در حقیقت به کم شدن آب و موادّ معدنی مهمّی مانند پتاسیم از خون" گفته می شود.اگر شما دچار چنین مشکلی شوید،اندام های حیاتی بدنتان از قبیل کلّیّه،مغز و قلب نمی توانند کار خود را به درستی انجام دهند؛چرا که این اندام ها نیاز مبرمی به میزان معیّنی از آب و املاح معدنی دارند.

2.آیا بدن برای جبران آب از دست رفته به ما کمکی می کند؟دمای بدن انسان با روش تعریق،همواره سعی در باقی ماندن در دمای 37 درجه ی سانتی گراد را دارد.نتیجه ی این عمل،کم شدن آب بدن خواهد بود و در صورتی که آب بدن بیش از حد کاهش یابد،می تواند مشکلات زیادی را دربرداشته باشد.

3.علایم از دست رفتن بیش از حدّ آب بدن:اگر شما تشنه اید و لب ها و دهان شما خشک شده اند،شاید به این مشکل دچار شده اید.نوع بسیار جدّی و خطرناک این پدیده زمانی است که رنگ لب ها متمایل به آبی شود؛نبض ضعیف و سرگیجه داشته باشید و به تندی نفس بکشید.

4.نحوه ی استفاده از نوشیدنی ها در روز مسابقه یا تمرین:شما باید نوشیدن مایعات را از صبح زود آغاز کنید.دو ساعت مانده به مسابقه،حدود 600 میلی لیتر و 15 دقیقه به شروع مسابقه،500 میلی لیتر مایع بنوشید.این نکته مهم است که پس از شروع مسابقه به آب دسترسی داشته باشید و در صورت امکان و نیاز-هر 15 دقیقه-حدود 100 تا 150 میلی لیتر آب بنوشید.پس از پایان بازی،به طور حتم سعی کنید تا سریع آب بنوشید تا از کمبود آب بدن پیشگیری نمایید.

5. چه نوع نوشیدنی بنوشیم؟در اصطلاح ورزشی به بهترین نوشیدنی ها،"ایزوتونیک" گویند.این نوع نوشیدنی شامل 6 تا 8 گرم هیدرات کربن است؛همچنین نوشیدنی ایزوتونیک دربردارنده ی املاح مورد نیاز بدن نیز می باشد.به طور تقریبی،انواع نوشابه ها مانند کولا،سیموناد و انرژی زاها-به طور معمول-بیش از 10 گرم هیدرات کربن در هر 100 میلی لیتر خود دارند. بنابراین نوع نوشیدنی ها،نیاز بدن به مایعات را متوقّف می کنند؛زیرا مراحل جذب آن ها بسیار طولانی است.

6.آیا چای و قهوه در انرژی زایی مؤثّرند؟چای و قهوه به میزان کم مشکلی ایجاد نمی کنند؛ولی به دلیل داشتن کافیین بیش از حد توصیه نمی شوند.

7.بهترین نوشیدنی ها در هنگام استراحت و زندگی روزمرّه ی یک ورزش کار:بهترین نوشیدنی ها در هر زمان،آب و انواع میوه ی تازه است.

[ یکشنبه 1392/02/29 ] [ 14:30 ] [ :خانم مظفری ]

چرا تیم های قرمز بیشتر پیروز می شوند؟

چرا تیم های قرمز بیشتر پیروز می شوند؟

 
 
 
 
 
 
 
 

محققان دانشگاه مانستر با انجام آزمایشهایی دریافتند تیمهای ورزشی که   بازیکنان آن رنگ قرمز به تن می کنند تاثیر بیشتری بر روی رقبای خود گذاشته و رقبا آنها را قدرتمند و سلطه گر می بینند،از سوی دیگر این رنگ می تواند حس اعتماد به نفس را نیز به بازیکن القا کند.

به نقل از مهر، محققان اعلام کردند افرادی که از بلوز، کت و یا پوششهای قرمز رنگ استفاده می کنند می توانند در هر رقابتی که تیم رقیب لباسی به رنگ متفاوت به تن داشته باشد 10 درصد امتیاز بیشتری به خود اختصاص دهند.

متخصصان معتقدند رنگ قرمز می تواند به فرد یا گروه حس اعتماد به نفس بیشتر را القا کرده و در عین حال حس سلطه گری و قدرت را در دیگران نسبت به آنها برانگیزد. این یافته می تواند توضیحی بر موفقیتهای بیشتر تیمهای منچستر یونایتد، آرسنال و لیورپول باشد. به بیانی دیگر این نتایج می تواند نشان دهد رنگ قرمز باعث ایجاد اعتماد به نفس بیشتری در میان تیمهای موفق و قرمز رنگ به وجود می آورد. منچستر و لیورپول در حال حاضر رکورد قهرمانی 18 لیگ را به ثبت رسانده اند در حالی که تیم آرسنال نسبت به تیمهای دیگر تا کنون سیر موفقیت بدون نقصی را در پیش رو داشته است.

چرا تیم های قرمز بیشتر پیروز می شوند؟

این مطالعات توسط روانشناسان ورزشی دانشگاه مانستر آلمان انجام گرفته است. این محققان فیلم رقابت دو تکواندو کار را با لباسهای قرمز و آبی به 42 داوطلب نشان دادند. سپس رنگها در این فیلم توسط نرم افزارهای ویرایشی تعویض شدند و فیلم مجددا برای داوطلبان پخش شد. نتایج نشان داد تکواندو کاری که در فیلم رنگ قرمز به تن داشته است 13 درصد امتیاز بیشتر از داوطلبان دریافت کرده است.

بر اساس گزارش تلگراف، در سال 2004 محققان دانشگاه دارهام نیز مطالعاتی را بر روی تاثیر رنگها بر روی رقابتهای ورزشی انجام دادند. تحلیل بر روی رقابتهای رزمی المپیک مانند بوکس و تکواندو نشان داد نزدیک به 55 درصد از برندگان این رقابتها رنگ قرمز به تن داشته اند. محققان معتقدند این نتایج شواهد آزمایشگاهی قابل قبولی بر تاثیرات منفی رنگ قرمز بر روی رقبا و افزایش اعتماد به نفس در فردی که قرمز را به تن دارد به شمار می روند.

 

[ شنبه 1392/02/21 ] [ 10:9 ] [ :خانم مظفری ]

دومین کنگره بین المللی علم و فوتبال 1392

- همايش در روزهای ۱۰و ۱۱آبان ماه ۱۳۹۲برگزار خواهد شد.

- آخرين مهلت دريافت مقالات: ۲۵تير ۱۳۹۲

- اعلام نتايج مقالات پذيرفته شده: ۲۵شهريور ۱۳۹۲

جهت دانلود فراخوان همایش اینجا کلیک نمایید سایت همایش



[ چهارشنبه 1392/02/18 ] [ 11:28 ] [ :خانم مظفری ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

کاری از: انجمن علمی تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید رجایی.

ایمیل انجمن: srttusport@yahoo.com

.................................................

سال 92-93

دبیر انجمن : خانم سهیلا رجایی

معاون دبیر : آقای مهرداد فیض الهی

کمیته پژوهشی : خانم مهسا مظفری پور- آقای یاسر حیدری.

کمیته آموزشی : خانم هما شهبازی.

مستند سازی: خانم منور موسوی لاریجانی.

روابط عمومی:آقای شهاب قهرمانی.

........................................................

سالهای 90-91 و 91-92

دبیر انجمن:خانم سارا موسوی.

اعضای انجمن:

کمیته برنامه ریزی:آقای فواد نیک نسب.

کمیته پژوهشی:خانم مهسا مظفری پور-خانم الهام حسینی.

کمیته آموزشی:آقای مهرداد کمندانی.

کمیته فرهنگی ورزشی:خانم سهیلا رجایی-آقای حمید غفوری.

امکانات وب

  • دانلود فیلم
  • دانلود نرم افزار
  • قالب وبلاگ